trader saya sila dapatkan vps dgn harga rm60. depo usd 5k, free vps.

kamu trader terhebat.....  

Monday, June 15, 2009


______________________________________________
sebenarnya ramai antara korang yg hebat. cara aku trade yg ada dlm blog ni, kalau la bukan sebab mm yg gila2 punya safemode, aku pasti tergolong dlm golongan pendepo tetap.
ramai antara korang yg berjaya dapat 100% sebulan dari equity asal tapi tersungkur bila equity menjangkau usd 1k. bukan 1 atau 2 orang. tapi ramai..
percaya atau tidak, aku sebenarnya tak mampu buat camtu. bukan dari segi teknikal, tapi dari segi emosi.
______________________________________________
berulang2 kali aku ulangi dlm blog ni aku sebut 'tak ada sistem atau style yg salah'.
semua cara adalah betul dan boleh diguna. tu sebab penekanan pada blog ini adalah utk trade secara perlahan utk pendepo2 tegar yg dah hilang punca.
______________________________________________
aku faham cara, aku faham sebab dan aku faham akibat.
oleh sebab itu, aku tuliskan pesanan ini utk korang fikirkan.
_______________________________________________
modal vs skill
ada trader yg boleh trade dgn modal usd 200 dan dapat untung lebih dari 50 dolar seminggu tanpa float. kalau korang tergolong dlm golongan ini, sila kuarkan untung tsb. jgn biarkan duit tu berlonggok dlm akaun. sebaik2nya biar modal tu kekal 200 je.
sebenarnya dlm otak kita ada semacam mapping. mapping ni tak payah la kita nak cuba ejas. dia akan terbuka sendiri selepas umur kita melepasi 40tahun.
________________________________________________
apa mapping tu? apa kena mengena dgn umur?
taknak la aku bawak tajuk forex ni kuar sampai kaji saraf pulak.
cukupla sekadar menunjukkan ianya ada kaitan dgn kita. itu aje.
________________________________________________
ok. balek pada trading sistem. bila korang dapat untung, float pun takde, withdraw.
titik.... trade lagi, untung lagi, withdraw. jgn biarkan akaun tu besar.
ada yg tak setuju dgn apa yg aku kata ni.
camni la.. aku pun sebenarnya takde ayat nak tulis kenapa macam ini dan kenapa jadi macam itu.
________________________________________________
jika anda tergolong dlm cerita diatas, cuba ikut seberapa bulan.
duit yg korang berjaya withdraw tu korang simpan kat akaun lain.
jgn trade dulu sampai sekurang2nya 2k usd.
kalau berjaya, akaun baru tu korang trade dgn nisbah lot yg sama dgn akaun yg 200 dolar tu.
katakan dgn modal usd200, korang trade 20sen/pos. so, dgn modal 2k, korang trade 2dolar/pos. guna juga konsep withdrawal yg sama. keluarkan semua profit dan biarkan 2k tu sebagai modal trade.
________________________________________________
kamu trader terhebat berakhir disini.
kamu memang hebat.
________________________________________________

AddThis Social Bookmark Button

Design by Amanda @ Blogger Buster