trader saya sila dapatkan vps dgn harga rm60. depo usd 5k, free vps.

long term trade (daily cs + rsi 14)  

Sunday, January 25, 2009

______________________________________________________

______________________________________________________
salam sumer..

ni last kopek aku rasa. cukup la takat ni dulu rasanya. yg sebelum2 ni pun ramai tak katam lagi. yg ni dah masuk katagori expert. bila kata expert, aku takkan kasi byk clue cam budak2. ni kang ada la yg marah ni kang. nak kasi buat cara nak kasi :))..
lantak la korang. aku buat camni ada la sebab. bkn saja nak buli korang.

camni. apa yg aku kasi kat sini sebenarnya untuk aku. korang mesti tau(ingat, ini katagori expert) setiap trading style takkan boleh sesuai utk semua orang. tak ada kelas forex yg dapat ajar korang trade dan korang terus untung memanjang lepas tu. ini soal kesesuaian, kefahaman, kebolehan dan rezeki. salah satu point ni tak kena, tak jadi. kena ingat tu.

banyak yg korang kena study kalau nak ikut cara ni. ini adalah salah satu bab dlm tajuk price action. sumer orang pun tau, price action ni jenis teknik yg paling lumayan utk gamble. tapi yg ni yg paling kurang gamble la sbb masih memerlukan akaun yg tahan float :). selagi belum faham tajuk2 lain tu, lebih2 lagi bab money management, jgn la baca yg ni. buang masa je.

sengaja aku lambat2kan tajuk ni. aku tau je, ramai sgt jenis yg terus nak masuk expert. semangat yakin boleh yg tinggi yg bakal merosakkan masa depan :). aku ingat aku nak lock dulu tajuk ni, tapi taktau camna nak wat.

ok tu. cukup membebel. start mentelaah.
perati baik2 graf kat bawah. buat setting dibawah guna akaun korang dan teliti baik2.
______________________________________________________

_______________________________________________________

________________________________________________________
perhatikan ketika garisan rsi bertemu dgn value 70 dan 30. kita takkan tahu kalau rsi akan terbabas value2 ni. memang ada terbabas pun, tapi jarak pip antara entry point dan keterbabasan tu boleh di kawtim dgn mm yg baik.

sekarang, terpulang korang mana nak korang tp kan pos korang tu. gunakan trailing atau/dan sl kat break even.
tp yg biasa aku guna adalah nearest top. bkn opposite rsi level. cuba perati pelan2. trick disini adalah menggunakan kadar kekerapan.
kaji mm dgn baik. return bagus, risk rendah. syok woo.

kebaikan sistem ni, kita sentiasa dapat peluang utk letak sl di +ve walaupun entry kita tak cun.

kalau korang pandai guna support/resistant, perhatikan dikala rsi menyentuh garisan dan support/resistant mengena. bila 2 signal bertemu,.. "jackpot".. double lot hantam satu kali.. :)
________________________________________________________






contoh2 beberapa pair yg boleh diramal guna rsi 14.
________________________________________________________
sekian, long term trade (daily cs + rsi 14).
semoga berjaya..

AddThis Social Bookmark Button

Design by Amanda @ Blogger Buster